Jak jeździć na gokartach? Jak zbudowany jest gokard?

Jak jeździć na gokartach? Jak zbudowany jest gokard?

Gokarty są od dziesięcioleci, ulubione przez amatorów wyścigów, dzieci i adrenaliny junkies. Jeśli myślisz o daniu mu szansę, oto wszystko, co musisz wiedzieć, jak jeździć jeden i co czyni go tak wyjątkowym!

Poznaj podstawy jazdy gokartem

Przed jazdą gokartem, ważne jest, aby nauczyć się kilku podstawowych technik jazdy. Pierwsza lekcja to poznanie swojego gokarta – zwróć uwagę na rodzaj silnika i skrzyni biegów, że twój gokart ma – czy jest zasilany benzyną lub elektryczny.

Zrozum tor

Następnie zapoznaj się z torem lub kursem, na którym będziesz się ścigał. Ważną wskazówką jest, aby zwracać uwagę na miejsca, w których możesz hamować, skręcać i przyspieszać podczas każdego okrążenia. Dobrym sposobem na to jest studiowanie mapy obwodu przedtem – to pomoże Ci rozwinąć strategię, kiedy startujesz w swoim gokarcie.

Ubierz się odpowiednio

Bezpieczeństwo musi być na pierwszym miejscu, gdy ścigasz się w gokarcie. Upewnij się, że zarówno kierowcy i pasażerowie mają na sobie odzież ochronną, taką jak rękawice, kaski (zawsze zamknięta twarz), buty / buty, które obejmują kostki, koszulki z długim rękawem / kurtki (jeśli pada deszcz), jak również długie spodnie, które obejmują kolana i dolne części nóg (dżinsy). Rozważ również zainstalowanie ograniczników paliwa, jeśli są dostępne.

Sprawdź swój gokart przed wyścigiem

Kiedy gotowy do wyścigu w Go-Kart zweryfikować ciśnienie w oponach jest ustawiony prawidłowo – min 18psi max 36psi na oponach ulicznych lub 24psi max 44 psi na oponach wyścigowych; sprawdzić pasy bezpieczeństwa.Sprawdzić dokręcenie kierownicy i wyrównanie wału kierownicy; zapewnić gazu uszczelki mocno i zabezpieczyć podwozia mocowania.

Jak zbudowany jest gokart?

Typowy nowoczesny gokart stylu hobby składa się z czterech głównych części: Rama, która wspiera ciężar pasażera i zapewnia punkty zaczepienia do montażu silnika; System zasilania, który zapewnia moc z energii elektrycznej (silnik elektryczny) lub gazowych silników spalinowych, które wahają się od stosunkowo prostych jednocylindrowych silników do kosiarek do bardziej skomplikowanych dwucylindrowych silników używanych w konkursach sportów motorowych.

Klatka, która chroni pasażerów podczas incydentów przewrócenia albo ze względu na siłę uderzenia zderzenia lub błędy kierowcy, takie jak przeciążenie ładowności pojazdu podczas szybkiego zakręcania; w końcu hamulce z różnych typów, takich jak hamulce bębnowe, hydrauliczne hamulce tarczowe itp.

Używane w zależności od zamierzonego zastosowania i wymagań dotyczących wydajności, takich jak zakresy prędkości i maksymalna waga kierowcy dozwolone w fazie eksploatacji przez producentów w celu zapobiegania wypadkom w ramach bezpiecznych zaprojektowanych limitów operacyjnych określonych w warunkach laboratoryjnych na torach testowych specjalnie zaprojektowanych dla gokartów.